Proč je pro komunikaci nad projektem ve více lidech lepší Basecamp než e‑maily?
- Udržuje se historie celé komunikace, je na jednom místě pod sebou vidět, kdo kdy co napsal. Nemusí se to lovit po jednotlivých mailech v inboxu či archivu.
- Dá se na jakoukoliv zprávu z konverzace odkudkoliv odkázat.
- Uprostřed diskuze nevypadne polovina příjemců z kopie tím, že někdo dá „reply“ místo „reply all“. U e-mailů si nemůžete být nikdy jistí, že jste dostali skutečně vše.
- Všichni v projektu či vlákně průběžně vidí, zda se na úkolu pracuje či nikoliv, jestli někde nezůstalo něco hnít a viset nezodpovězené a nevyřešené.
- Nově přidanému účastníku konverzace začnou hned chodit všechny další příspěvky a nic mu neunikne. U e-mailů jen některé, podle toho, kdo odpoví na který starší e-mail.
- Nový člověk v projektu si může systematicky a přehledně pročíst veškerou dosavadní komunikaci, aniž by mu to musel někdo jiný nepřehledně a složitě přeposílat mail po mailu ze své schránky.
- Když chce někdo opustit další komunukaci, protože se ho netýká, jednoduše se odhlásí od notifikací. To v případě mailů vůbec nejde.
- Menší pravděpodobnost ztráty poslané zprávy či přijímané notifikace, odmítnutí mailu nebo přílohy, zahození do spamu.
- A konečně Basecamp není překážkou ani pro odpůrce webového rozhraní, lze jej v základu používat i výhradně přes e-mail bez nutnosti se kamkoliv přihlašovat.
Za sedm let existence Media jsme za Basecamp dali něco málo přes 100.000 Kč. Je to myslím jedna z nejšťastněji vynaložených nákladových položek ve firmě.
Související články
- Jak nám Basecamp zlepšuje firmu od Marka Kříže
- Praktická ukázka: Proč a jak v Pábení používáme Basecamp 3 od Marka Mencla
Podepisuji, všechny klienty, u kterých komunikuji s více lidmi taky ženu do Basecampu, protože v e-mailech je to pak jeden velký chaos.
To co popisuješ, to odněkud znám.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Network_News_Transfer_Protocol
Potvrzuju, pokud na projektu pracuje víc než jeden sólista, je Basecamp neocenitelný (a ze srovnatelných nástrojů nejlepší – přehledný, maximálně zjednodušený, ale přitom dostatečně silný nástroj). A dokonce i bez potřeby spolupráce na projektu, pro jednoho člověka je to skvělý nástroj – sám jsem si coby freelancer vedl projekty na Basecampu a držel si historii a kontext vývoje, „todo listy“ a připomínky. Nicméně pro práci v týmu je to k nezaplacení.
Zřejmě jsem fakt exot, ale snažím se vše držet naopak v emailech, i v týmové spolupráci. Asi jsem si vypěstoval averzi po pozdním vstupu do několik bejskempovaných projektů kdy mi na prosbu „pošlete mi to hlavní bodem v emailech“ doporučili najít si vše podstatné v jednom z tuny a půl vláken v BC.
Potíž mívám i tehdy, když někteří z účastníků neznají míru a nadužívají vlákna, ze kterých bych se neměl odhlásit.
O to větší poklona, že jste to v Mediu vychytali Honzo. Ukážeš mi někdy, jak to máte vymyšlený, aby v tom nebyl bordel? 🙂
Stačí vlákna logicky třídit a brdel v tom pak není vůbec, navíc můžeš pro každý projekt mít vlastní vlákna, do kterých mají přístup jenom někteří uživatelé.
A neměli byste za ty prachy rychleji svůj software přímo na míru?
[6] Patrik Šíma: Vývoj a údržba takového systému by nás vyšla rozhodně dráž. Navíc bychom se nemohli věnovat důležitějším a zajímavějším věcem. Tahle mentalita „nedám nikomu ani korunu, napíšu si to sám a lepší!“ je cesta do pekel.
Používáme ze stejných důvodů Yammer. Je zdarma podporuje i nativní formát Wordu.
Pokud by někdo, třeba na základě tohoto Honzova článku, uvažoval o přejití na Basecamp, doporučuji vyzkoušet i alternativu TeamworkPM. Vypadá a používá se velmi podobně jako Basecamp, ale odstraňuje (z mého pohledu) hned několik nedostatků Basecampu. A pokud už Basecamp používáte, TeamworkPM umí účet z Basecampu importovat.
U nás začínáme používat Podio a zatím vidím jen samá pozitiva.
Vyzkoušel jsem Basecamp, Podio a teď http://trello.com/ Base camp mi přišel cca před 3 lety neohrabaný ( upload souborů, komentáře).
Placené Podio jsem používal cca před 1,5 rokem. Pozitivně mě překvapila rychlost úpravy, kterou jsme navrhly (výběr vlastních sloupců v přehledu). Naopak mě naštvali, že mi strhávali peníze přímo z účtu. Zjistil jsem to po čase, když už projekt skončil.
Trello používám cca 3 týdny. Pro menší skupinu lidí velmi přehledné. Intuitivní a zdarma pro projektový management.
Tak tento článek mě inspiroval, přesně řeším nepřehlednost v emailový komunikaci, tak jdu otestovat programy co zmiňujete..